Fraktpolicy

Du godkänner villkoren nedan genom att göra en beställning via Wok Varlden. Dessa tillhandahålls för att se till att båda parter är medvetna om och godkänner detta arrangemang för att skydda varandra och för att fastställa förväntningar på vår tjänst.

1. Allmänt

Med förbehåll för lagertillgänglighet strävar vi efter att upprätthålla en korrekt lagerinventering, men från tid till annan kan det förekomma en lagerdiskrepans och vi kanske inte kan fylla alla artiklar vid tidpunkten för ditt köp. I det här fallet kommer vi att kontakta dig för att se om du föredrar att vänta på att varan som inte finns i lager ska återinföras eller om du föredrar en kupong.

2. Fraktkostnader
Försändelsekostnader beräknas i kassan baserat på vikten, måtten och framför allt destinationen för varorna i din beställning. Betalning av fraktkostnaderna tas ut vid köpet. Detta pris är det slutliga priset för din beställning med hänsyn till fraktkostnader.


3. Returer

Villkoren för returer finns på sidan Retur- och återbetalningspolicy som är länkad längst ner på sidan.


4. Leveransvillkor

I allmänhet kan beställningar som skickas till utlandet vara i transit i 4. Detta kan dock undantagsvis vara längre (upp till cirka 20 dagar). Detta varierar kraftigt beroende på vilken typ av leverans du väljer och vilken leverantör som är relaterad till varorna i din beställning.


Försändelsetid

Order behandlas vanligtvis inom 2 arbetsdagar efter betalning av beställningen. Vi tillåter 24 timmar för att ändra leveransadressen.


Våra team kontaktar lagringsställena för föremål måndag till fredag under normala öppettider, utom vid nationella helgdagar, då försändelsen inte kommer att aktiveras med lagringsställena.

När du gör en beställning hos Wok Varlden är den maximala leveranstiden 5 arbetsdagar. Beställningar skickas ofta inom 5 arbetsdagar. Leveransen kan dock ta upp till 2-4 veckor under denna hektiska period.

Det är viktigt att notera skillnaden mellan frakt och leverans. Leverans är transport av varor och leverans av dem till en destinationsadress. Leverans är däremot åtgärden att få ut varorna i en beställning.

Det är därför som leveranstiden i undantagsfall kan vara upp till 5 veckor (2 arbetsdagar för orderbehandling, 5 arbetsdagar för leverans och 4 veckor för leverans).

Dessa är de exceptionella totaltiderna men Wok Varlden vill informera dig om detta för att undvika olägenheter. När denna leveranstid har passerat, dvs. 5 veckor, vill vi dock att du ska vara nöjd.

För detta erbjuder vi dig lösningar som att returnera din beställning till oss på vår bekostnad eller skapa ett presentkort som är värt mer än din ursprungliga beställning. Detta händer nästan aldrig, men Wok Varlden börjar bli ett offer för sin egen framgång och vi föredrar att förutse sådana situationer och låta dig veta vad policyn är när det gäller kundservice.

Om du fick din beställningsbekräftelse för fem veckor sedan eller mer, vänligen svara på din beställningsbekräftelse eller skicka ett e-postmeddelande till oss på info@wok-group.com

Och för att ditt e-postmeddelande ska kunna behandlas så snabbt som möjligt rekommenderar vi att du anger följande information i ditt e-postmeddelande:

– Ditt ordernummer

– Den e-postadress du använde när du gjorde din beställning

– Namn

– Förnamn

– Innehållet i din beställning (även ungefärligt)

– Datum för din beställning

Om du skickar ett e-postmeddelande till oss på info@wok-group.com rekommenderar vi dig också att ange ”Leveranstid – Ditt ordernummer” som ämne i e-postmeddelandet.

Exempel: ”Leveranstid – 125698”

Dedikerad Wok Varlden kundtjänst kommer att svara inom 24 arbetstimmar via e-post för att hantera din situation.

4. 4 Ändring av leveransadress
För önskemål om ändring av leveransadress kan vi ändra adressen när som helst innan beställningen skickas.

4.5 Postboxförsändelse
Wok Counter skickar endast till postboxadresser med hjälp av posttjänsten. Vi kan för närvarande inte erbjuda posttjänster till dessa platser.

4.6 Leverans till militära adresser
Vi kan leverera till militära adresser via USPS. Vi kan dock inte erbjuda den här tjänsten med hjälp av kurirtjänster.

4.7 Slut på lagervaror
Om en vara inte finns i lager kommer vi att kontakta dig för att höra om du föredrar att vänta på att varan ska fyllas på eller om du vill ha en kupong. Kupongen kommer att vara värd mer än beloppet för din ursprungliga beställning.


4.8 Överskridande av leveranstiden
Om leveranstiden har överskridit den förväntade tiden, vänligen kontakta oss på e-postadressen på info
@wok-group.com så att vi kan hantera din fråga.


5. Spårningsmeddelanden
När du skickar kommer du att få en spårningslänk från vilken du kan spåra hur din försändelse fortskrider, baserat på de senaste uppdateringarna som görs tillgängliga av fraktleverantören.

6. Paket som är skadade under transporten
Om du upptäcker att ett paket är skadat under transporten ska du om möjligt avvisa leveransen och kontakta vår kundtjänst. Om paketet levererades utan att du var närvarande kan du kontakta Wok Varldens medlemmar som arbetar med kundservice på e-postadressen info
@wok-group.com.


7. Tullar och skatter
7.1 Försäljningsskatt
Säljskatt har redan tillämpats på priset för varorna som visas på Wok Varlden när du gör din beställning.

7.2 Importtullar och skatter
Importtullar och skatter för internationella försändelser kan behöva betalas vid ankomsten till destinationslandet. Detta varierar från land till land och Wok Varlden uppmanar dig att vara medveten om dessa potentiella kostnader innan du gör en beställning hos oss. Om du vägrar att betala tullar och skatter vid ankomsten till ditt destinationsland kommer varorna att returneras till Wok Varlden på kundens bekostnad, och kunden kommer att få en återbetalning av värdet på de betalda varorna, minus kostnaden för returportot. Kostnaden för den ursprungliga försändelsen återbetalas inte.

8. Avbokningar

Om du ändrar dig innan du får din beställning på Wok Counter
, kan vi acceptera avbokningar när som helst innan beställningen skickas. Om en beställning redan har skickats, se vår återbetalningspolicy längst ner på sidan.

9. Försäkring

Paketen är försäkrade mot skador och förlust upp till det värde som anges av transportören. Förlusten registreras om postverket bekräftar förlusten. En leverans som bekräftats av postverket anses vara giltig. Wok Varlden
har upplevt för många fall av tyvärr oärliga kunder som meddelar att de inte har fått sina varor levererade än att enbart basera oss på vad kunden säger. Wok Varldenkommer dock att göra sitt yttersta för att tillfredsställa dig genom att returnera varorna i din beställning på egen bekostnad eller erbjuda ett presentkort som är värt mer än beloppet för din ursprungliga beställning.

9.1 Process för paket som skadats under transporten

Vi kommer att utfärda en återbetalning eller ersättning med hjälp av retur- och återbetalningspolicyn som finns länkad längst ner på sidan.



9.2 Process för paket som gått förlorade under transporten

Om postverket bekräftar att paketet gått förlorat under transporten kommer Wok Varlden
att göra sitt yttersta för att tillgodose dina behov genom att skicka tillbaka varorna i din beställning på egen bekostnad eller erbjuda ett presentkort som är värt mer än det belopp som du ursprungligen beställde.


10. Kundtjänst

För frågor om kundtjänst, skicka ett e-postmeddelande till info
@wok-group.com.